Om ni tänker använda möjligheten att aktivt arbeta med anslutaprocessen via webben, det vill säga kunna skapa och administrera Att Göra-aktiviteter per objekt, så behöver varje kundkategori ett projektrum. I projektrummet får du överblick och kontroll över alla aktiviteter inom Villaområden eller Bostadsrättsföreningar m m. Läs mer om detta under menyn Att Göra.
Gå till Altas CMS > Projekt och skapa ett projektrum för vardera:
Villaägare
Bostadsrättsföreningar
Samfälligheter
Fastighetsägare
Koppla kundkategorierna till sina projektrum
i Atlas CMS > Anslutamotorn > Inställningar knyter du ihop de olika kundkategorierna med de projektrum du skapat. Du kan också här ange en alternativ URL om du inte använder Tjänsteguiden.
- På Anslutamotorns förstasida > klicka på knappen för Inställningar (kugghjulet)
- Välj i popup-menyerna rätt projektrum för rätt kundkategori
- Om du inte använder Tjänsteguiden anger du en URL dit du vill att anslutna kunder ska komma